Att få folks uppmärksamhet är inte alltid så lätt. Annonsering i storformat är en metod som brukar fungera bra och löna sig. Ju större desto mer effektfullt.
Det gäller att ta i för att synas. Synlighet är ett av de viktigaste redskapen för företag att få kunder. Annars blir det som vildvittrorna sa i Ronja Rövardotter, “syns inte, finns inte”. Men hur gör man för att synas då och var bör man synas?
Det kan naturligtvis variera beroende på vilka typer av varor eller tjänster man erbjuder sina kunder. Ofta är det en bra strategi att satsa på flera typer av format, på olika ställen. Det kan handla om allt ifrån att visa upp sig på en mässa till att annonsera i en tidning eller köpa annonsplats i sociala medier.
Annonsering i storformat där folk vistas
För att inte ens budskap ska drunkna i den stora mängd information som dagligen överöser oss, kan det också vara bra att satsa på annonsering i storformat. Alltså så stort att ingen kan undgå att lägga märke till det. Detta kan göras i samband med en tillfällig kampanj, eller permanent.
Lämpliga platser för annonsering i storformat är ställen som köpcenter, tågstationer och flygplatser. Alltså ställen med stor genomströmning av folk. Där finns det oftast också stora vertikala ytor som kan utnyttjas för annonseringen. Om du vill veta mer om denna typ av annonsering är det bara att kontakta en firma, som till exempel XL Outdoor, som erbjuder denna typ av lösningar och som kanske även har ytor för uthyrning.
Andra inlägg
- Kontorsstädning skapar trivsel i Stockholm
- Redovisningsbyrå i Stockholm – stöd åt företag
- Effektiva skrivare till små och stora kontor
- Finslipa din förhandlingsteknik
- Förvaltning för BRF i Stockholm
- Bilhandlare från Kungälv sköter bilaffärer med stil
- Hyra projektor inför en mässa i Stockholm
- Rökluckor kan rädda liv
- Effektiva intervjufrågor till chefsrekrytering
- Hyra en buss från Stockholm kan du göra om du ska ut på turné